Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-26, 20:02 #17
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Ursäkta dröjsmålet på mitt svar, hade helt missat de här frågorna.

1. Eftersom en del personer som sysslar med domänskojeri även rör sig i kriminella kretsar så redogör vi inte våra arbetsmetoder när det gäller att motverka dessa. Vårt arbete är dock väldigt effektivt, det har du mitt ord på.

2. Uttrycket "hutlösa priser" var kanske lite vårdslöst. Med domänskojare, i det här sammanhanget, avsåg jag företag som ringer upp andra företag och påstår att de har intressenter av relaterade domäner, men att de kan registrera domänerna åt dem istället. Försäljningen innefattar bl a tidspress, otydlig information och priser som kanske inte riktigt återspeglar det generella marknadspriset. Rätt uttryck hade snarare varit "tvivelaktiga försäljningsmetoder".

Det här givetvis ingen prestigesak mellan Danny och mig. Jag har full respekt för honom och att döma av hans bemötande och den personliga inbjudan till PRG, som jag tackade nej till, så tycks det vara ömsesidigt. Vi kanske inte alltid drar jämt, men det är inget som går ut över vårt samarbete. Jag och Danny talas vid över telefon minst en gång i veckan, det hade inte varit möjligt om vi hade någon personlig vendetta.

Att Registrars.se bojkottar arbetet med REGgie är ett gemensamt och enhälligt beslut från styrelsen för Registrars.se. Det har likaså enbart mött positiva reaktioner från våra medlemmar.

Det vi hoppas åstadkomma med detta är givetvis att ombuden ska få en riktig representant i PRG. Loopia är enbart med i PRG som en representant för sitt eget företag, detta har Danny varit väldigt tydlig om. Övriga ombud saknar helt representation i PRG, vilket är tragiskt då PRG ändå är en av de mest inflytelserika och viktiga rådgivningsgrupperna inför införandet av den nya affärsmodellen.

Det har hänt en hel del efter utspelet förra veckan och ytterligare saker utvecklas fortlöpande. Jag ser fortfarande positivt på vårt samarbete med .SE. Vi tar två steg framåt och ett steg bakåt. Samarbetet mellan Registrars.se och .SE har varit väldigt positivt överlag, som jag tidigare förklarat. Nu ska vi bara få Danny att förstå hur vi, som en oberoende och demokratisk förening, arbetar.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat