Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Citat:
Ursprungligen postat av kullervo
Det behövs ibland så lite som 10 sekunder för att konstatera att dom tänkt fel, och mycket riktigt, efter några dagar, en vecka eller en nån månad så kommer dom på det själva och behöver ändra sig...igen... I kombination med att det är mycket grejer som fungerar dåligt eller inte alls så biter jag mig ofta hårt i armen för att slippa slå sönder grejer.
|
Det resonemanget förstår jag inte riktigt. Alla kan inte skriva bra kod, oavsett hur stort företaget är. Jag menar, om Microsoft kunde skriva bra kod så hade Windows sett annorlunda ut idag. Vad som är imponerande är att de jobbar så hårt för att underhålla projektet och som du säger, uppdatera och förändra det som är fel. Det är inget fel i det.
Att koden varierar är väl inte så konstigt när det är är så oerhört stort, det bästa vore väl om din vän kontaktade Facebook och hjälpte dem.
|
Jag har full förståelse att dom utvecklar och släpper nya grejer på kort tid. Jag har också förståelse för att dom anställer nytt folk på löpande band vilket medför problem. Men om en kollega skulle fråga mig om han borde slå sig själv i huvdet med en hammare skulle jag svara nej oavsätt hur stort bolaget jag arbetar för är. Jag har svårt att tro att det inte är flera personer som planerar, implementerar och testar ny kod så hur kan dumma ideer gå live i deras offeciella API mot omvärlden? Det krävs inte en programmerare eller ens en tekniker för att förstå en del av deras dumheter.
Varför min kollega inte kontaktar Facebook för att hjälpa dom? Bra fråga... (jag är ironisk)