Jo, jag läste mig till det på hemsidan, men eftersom jag personligen inte äger en fax kändes det omständigt. Men jag fick skicka iväg ett på jobbet följande dag och efter ett telefonsamtal till IIS så plockade dom i ordning allt direkt, så för att konstatera: deras kundtjänst är mycket tillmötesgående, såvida man inte råkar använda mail för att kommunicera med dom. Men mail är ju bara en fluga..
Hur som haver så har ett nytt problem dykt upp, mycket lustigt (nåja) och det har under dagen varit ett antal turer mellan mitt gamla webhotell, mitt nya (Binero) samt tät kontakt med min ISP och IIS utan framgång. Problemet är som följer;
Jag ändrade namnservrarna i domänhanteraren och ungefär ett dygn senare hade det propagerat till 100%, jag kom in på Bineros defaultsida och började genast sätta igång i DirectAdmin. Mail och allt fungerar klockrent. När jag så igår kväll sätter mig vid datorn så kan jag inte logga in på mailservern, och får ett meddelande om att mitt användarnamn och lösen inte stämmer. Jag undersöker närmare, och det visar sig att mailservern kontaktar mitt gamla webhotell. Jag slår upp min sida i Firefox, men vips så är jag på mitt gamla webbhotells defaultsida...
Enligt IIS så stämmer alla uppgifter och propageringen är 100%. Enligt min ISP så ligger felet hos webhotellet. Enligt Binero ligger felet hos mig eller min ISP. Egentligen bryr jag mig inte, bara jag kan lösa det på något sätt. Nu undrar jag bara...hur?
IP numren och namnservrarna i Domänhanteraren stämmer. Om man går in på domänen från någon annan dator så verkar man komma "rätt" (Binero) men går jag in så hamnar jag fel. Jag får även ett annat IP på domänen. Jag har provat två webbläsare, rensat alla cacher/tillfälliga filer/cookies men får ändå inte igenom detta. Några tips?
Vill också påpeka att jag inte riktar nån kritik mot Binero i detta inlägg, dom har skött sig föredömligt hittils!