Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-25, 18:14 #23
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Obegripligt. Fast det beror kanske på att jag trots upprepade besök på Facebook aldrig fattat vad som är bättre med den än andra community-sajter...
Det är möjligheterna som erbjuds på facebook. Facebook är inget Lunarstorm där du kan skicka sockersöta gästboksinlägg utan, ett helt system som bygger på integration av diverse 3e-part applikationer, vilket är otroligt snyggt gjort och otroligt imponerande.
Jag kan inte förstå att dom har 350 anställda och endå leverar sådan låg kvalitet på de tekniska bitarna. Håller mig uppdaterad med vad som händer med deras API i.o.m. att jag byggt en applikation, och ofta verkar det som om dom inte tänker sig för. Det behövs ibland så lite som 10 sekunder för att konstatera att dom tänkt fel, och mycket riktigt, efter några dagar, en vecka eller en nån månad så kommer dom på det själva och behöver ändra sig...igen... I kombination med att det är mycket grejer som fungerar dåligt eller inte alls så biter jag mig ofta hårt i armen för att slippa slå sönder grejer.

En del är imponerade över hur schysst kod dom släpper. Jag har bara kollat på PHP-klienten för API:t och det är väl ok om man ändrar lite smågrejer själv. Det är ju inte direkt avancerade grejer så det är svårt att misslyckas. Mer intressant är då Java-klienten som en kollega tittade på. Han blev snabbt trött för att det var så dåligt skrivet. Han menade att det var uppenbart någon som inte kan Java som kodat det i.o.m. att dom bryter mot alla möjliga regler och rekomendationer från Sun hur man skriver Java. Med "Unbelievable clean code" som många uttryckt sig förstår jag inte vad dom syftar på.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat