Ämne: Panik fråga
Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-25, 14:16 #4
kuben kuben är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2003
kuben kuben är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by jonny@Oct 25 2007, 13:26

I grunden är det väl ändå så att du bör betala om de utfört jobbet. Finns det något skrivet alls? Kan du bevisa en utlovad leveranstid? Står det något i avtalet om ersättning vid försenad leverans?
Jag har bildbevis, jag har kopior på mina skickade e-post, fax, brev etc. som dom inte behagat svara på.

Leveranstiden var bara 2 veckor sen, och jobbet påbörjades samma vecka (i februari), när dom lyckats få upp 8 fönster visade det sig att 5 av dom var felaktiga, eller felaktigt monterade, dom slutförde inte sitt arbeta och svarade inte på min reklamation innan i augusti där dom ber om ursäkt för att mitt ärende "trillat mellan stolarna" och nu i denna månaden har jag lyckats få hit en ny montör som rättat till alla misstag.

Jag skulle kunna skriva ett par a4 sidor om detta, sanslöst att ett företag kan bete sig på detta sätt.

Så enligt min uppfattning så har jag all rätt att bestrida fakturan och kräva ersättning för denna tiden, som barnfamilj behövt bo som i en byggarbetsplats över 6 månader.

Nog om det, min rädsla är att hamna hos inkasso och dra på mig betalningsanmärkningar eller nått sånt.
kuben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat