Funderar på om Google verkligen vill överge PR. Det är ju ett begrepp de själva odlat i många år och ifall de bara prompt överger det så kommer ju företag i framtiden inte våga basera sina tjänster på värden / api:n (vad det så må vara) från Google då de visat (om de skulle överge PR) att de kan tänka sig att sänka en jätteindustri över en natt som de själva har skapat.
PR kommer nog finnas kvar men i en annan (forhoppningsvis) bättre form.
Citat:
Originally posted by Gustav@Oct 24 2007, 16:00
Att ens snegla på ett PR-värde för att bedöma ett eventuellt länkbyte eller länkköp är idag ganska dumt. Det bästa man har att gå på idag är antalet inlänkar, sidans relevans till din egen och hur den rankar i serpsen.
|
Stämmer ju tyvärr, få länkar som går via textlinkads idag är värda det värde som PR säger. Men jag tror det är tekniken som gör att uppdateringen väntar, men det är ju bara spekulationer ... som allt annat kring PR