Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-24, 19:12 #14
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Försök att få din kontaktperson att förstå, att du inte bara talar för dig själv, utan för alla distanshandlare som skickar skrymmande försändelser. Posten är ett företag vars kunder börjar bli mordiskt frustrerade. Jag känner inte en e-handlare som inte är missnöjd med Postens tjänster. Postens oförmåga att anpassa sig efter sina kunder är som jag ser det ett av de största hoten (om inte det största) mot svensk distanshandels framtid.
Ca 45 minuter av mötet handlade om dessa problem med försvunna/försenade skrymmande brev...
Jag la stor vikt på detta med avi-storleken och tog upp detta med att det måste ju gå att skicka ett A4 som inte kommer bort. Jag fick även information om att varubreven som vi tidigare diskuterat som hade varit en lysande lösning på detta problem kommer att dröja till 1:a kvartalet 2009. Känns som om Posten bara skjuter det lååångt framför sig för att i alla fall kunna säga att det är på gång.

Fick trot allt ett par positiva saker med mig efter mötet idag och det är att vi som använder EDI-sändnnigar kommer att premieras på två håll, detta kommer tydligen att klubbas igeom vid årsskiftet.

1. Alla Brevpostförskott kommer att EDI-aviseras, d.v.s. att avin kommer att skickas ut till kund på samma sätt som för paket. Alltså i ett kuvert i stället för den lilla lappen.

2. Vi kommer att få en prissänkning på ca 10% av postförskottsavgiften samt REK-avgiften om även dessa sköts med EDI-sändning.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat