Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
Gustav: Jag håller med dig fullständigt. Det är ett stort problem med skrymmande brev som måste tas på allvar. Lite dyrare brevförsändelser måste vi tyvärr REKA eftersom vi inte kan lita på att kunden får försändelsen.
Jag tror inte att det är kunderna som försöker luras hela tiden genom att säga att de inte har fått något, utan problemet ligger hos posten. Tidigare hade vi många brev som bara försvann, men nu kommer de flesta i retur och det beror inte på att vi har skrivit fel adress. Utan det är mer troligt att de aldrig har aviserats och när ingen kommer och hämtar upp det på utlämningsstället skickas det tillbaka eller så skickas det bara tillbaka efter ett tag. Vi får extra många returer under sommaren och jag antar att det beror på att då jobbar många oerfarna sommarvikarier som antagligen inte hittar.
Till postens försvar ska jag väl säga att jag har jobbat där och det kan vara ganska frustrerande med folk som inte sätter upp namn eller nummer på brevlådor eller brevinkast. Det är också ett extremt tidspressat och stressigt jobb. I alla fall där jag jobbade. Du har en 15min fikarast på morgonen, efter det har du inte tid att prata med kollegor för då förlorar du tid och kommer efter och hinner inte köra din runda på utsatt tid.
|