Citat:
Originally posted by Max@Oct 23 2007, 14:39
Enligt en undersökning som jag läste om för ett tag sedan krävs det intelligens över medel för att kunna ge bra service i tex en kundtjänst.
Hur många som jobbar i kundtjänst tror ni har det?
(Lösningen att slippa enbart ha anställda över medelintelligens var att införa it-system som guidade de som arbetade i kundtjänsten rätt i olika frågeställningar)
|
Har du någon länk till undersökningen? Skulle vara intressant att läsa.
Förövrigt så tror jag det beror mycket på vad det är för typ av bransch och vad för typ av service man ska ge sina kunder. Att vara trevligt, tillmötesgående och använda sig av sunt förnuft brukar oftast räcka i vanlig kundsupport när det gäller orderhantering och produktupplysning.
Fallet med
cdon i denna tråd är ett solklart fall där alla lyckats med att misslyckas. Bemötandet har varit nonchalant där man fullständigt tycks ha uteslutit en lösning för kunden. Riktigt dåligt hanterat av
cdon!