Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-21, 10:49 #55
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Köra NATO-standard på telefon hade kanske fungerat om man kört ett webhotell med camo-färgad hemsida inriktat på vapen/militärgalningar . Jag skulle faktiskt ha svårt att hålla mig för skratt och tänka på gamla B-krigsrullar om jag skulle sitta och bokstavera Alpha, Bravo, Tango, Delta istf Anders, Bertil, Tomas, David, eller vad jag nu kommer på för stunden.

Angående 24/7-support så har det ofta att göra med att de amerikanska webhotellen är ofantligt mycket större samt har lägre personalkostnader, åtminstone för first line-support som kan fixa standardärenden. (Antar att man trots lägre skattekostnader får en redig tekniker för mindre än totalkostnaden i Sverige)

Här kör vi med principen att mer komplicerade grejer fixas gratis om någon ändå har tid över och är vaken, oavsett tid på dygnet, men är det akut och folk sysslar med annat (i regel har dejt med John/Johanna Blund) kostar det pengar.
När det handlar om rena konsultjobb (allt från kodning till att sätta upp OpenVPN ute hos ett företag) debiteras det givetvis oavsett tid.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat