Hej,
Frågan har säkerligen tagits upp tusen gånger, men jag hittar inget bra svar i söken. Är ny på tradedoubler och önskar svar på detta svaret nedan. från deras hemsida:
Citat:
TradeDoubler sköter all administration av utbetalningarna. Detta inkluderar inbetalning av skatt och arbetsgivaravgifter. Du som privatperson behöver således inte betala in någon skatt. Om du representerar ett företag som innehar F-skattsedel betalar du in momsen själv. Om du är privatperson (A-skatt) kommer sociala avgifter på 32,70% och skatt på 30% att dras (totalt 47% i skatt och sociala avgifter). Om du exempelvis har genererat en provision på 1000 kr kommer du att få ut 528 kr. Skulle du inte behöva betala skatt kommer du att få tillbaka detta i skatteåterbäringen.
|
Jag har FA-skatt. Jag kör inte min hobbysajt på mitt företag utan som hobbyverksamt (privat). Det jag undrar är om den provision jag har tjänat in på tradedoubler är det jag får ut i handen, eller om denna summan kommer beskattas. Ovan citat från TD motsäger sig själv så jag blir lite förvirrad!? Först skriver de:
Citat:
Du som privatperson behöver således inte betala in någon skatt.
|
sedan:
Citat:
Om du är privatperson (A-skatt) kommer sociala avgifter på 32,70% och skatt på 30% att dras (totalt 47% i skatt och sociala avgifter).
|
MVH Magnus