Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-20, 11:53 #45
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Förutsatt att Pelle kan arbeta 160 timmar i veckan och att varje samtal tar 15 minuter.

Stackars Pelle. Jag tyckte jag jobbade mycket, men jag har nog sällan jobbat mer än 125 timmar på en vecka.

Citat:
Originally posted by -klein@Oct 20 2007, 08:34
Kruxet är att du sitter sällan 45 min med en kund. Ett medelsamtal är ca 2 till 3 min hos en support. Man lär sej ganska fort klippa folk som bara vill ha någon att hålla i handen, har själv jobbat med linuxsupport emot vanliga användare, då inser man ganska fort att det håller inte, hålla utbildning per telefon.
Jag vet inte hur supportsituationen ser ut för andra företag, men de samtal jag besvarar dagligen är undantagsvis bara någon minut långt. En vanlig fråga i webbhotellssupporten är hur ett mailkonto ska läggas upp i en specifik e-postklient. Det tar allt från fem minuter och uppåt; det finns nämligen gott om webbhotellskunder som med nöd och näppe kan klicka på en ikon för att starta outlook.

Citat:
Ursprungligen postat av klein
Även kunna skicka SMS från sin arbetesplats tycker jag är givet, många ringer idag nästa bara med mobilen, då är det ganska smidigt att skicka iväg ett SMS med kolinummer, besöksadress , vad som helst istället för man skall hålla på med bokstaveringslekar ( Särskilt när folk inte kan namnalfabetet, särskilt bra. Utan säger Harald istället för Helege eller börja använda kvinnonamn istället. (Jesus) En gång fick jag en motfråga.. Är Kalle med C eller K? Det är första man lär sej när man börja prata radio är anropsignaler i form av namnalfabeta. )
Nu vet jag inte om vi börjar komma från ämnet eller om det bara är jag som inte förstod hur sms kom in i det hela.

Däremot har jag flera gånger råkat ut för människor som förmodat att jag bokstaverat "Ingve" och således avsett bokstaven "I".
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat