Citat:
Originally posted by Nyrre1@Oct 19 2007, 20:43
Okej, 100öre för 1000visningar är inte speciellt bra. Lika bra att köra med vanliga hederliga klick
|
Lite beroende på upplägg och vilken typ av site man har. De som kan tänka sig att betala mest ersättning per klicka har oftast sämst CTR (Click thru rate). Om industristandard ligger på att ca 1 på 2000 klickar på en "mainstream" och ganska sliten annons och ersättningen som på ex TD normalt är 1 kr klicket blir ju CPM'en för densamma 50 öre CPM.
Allt bygger ju på annonsen och det vet annonsören, gratis branding vill alla ha!
Erbjudande: "Mobilabonnemang för 499 kr månaden" = 0 klick på 1000.
Erbjudande: "Guldtacka, 24 karat vikt 1kg för 499 kr styck" = 1000 klick på 1000.
Det skiljer beroende på budskap och vad man vill.
Ta exempelvis MrJet, under hela lågkonjunkturen 2001-2003 körde dom 5 öre klicket på Tradedoubler med en banner som bara visade deras varumärke. Alla körde dom för vi suktade dessa 5 öre, och alla visste vilka MrJet var men ingen klickade för budskapet var bara "MrJet, billiga flygresor".
En stor förebild för mej, smart och effektivt och nästan gratis!