Citat:
Originally posted by melin@Oct 19 2007, 17:20
Nu ringer Johan supporten och sitter i telefon med dom 45min - har Pelle helt plötsligt mer i lön nu? Nej det har han inte - alltså har inte Johan kostat företaget mer än vad han gjort om han inte ringt alls.
|
Jag erkänner, det är mitt fel att du aldrig kommer fram till supporten under lunchtimmen, Klein! Ber så mycket om ursäkt, men jag känner ofta ett nästan sjukligt behov av att prata med tekniker just den tiden på dygnet.
För övrigt kan tilläggas att de mindre företagen kanske har färre anställda och kortare öppettider men som en positiv bieffekt så är personalen i regel mer kompetent än på dom stora företagen. De som rekryteras till de större företagen är vanligtvis så unga och oerfarna människor som möjligt eftersom detta ger lägre lönekostnader, och då personalomsättningen ändå är stor i callcenter-branschen så anses det bortkastat att investera i personal. Och tro mig, det ÄR ett callcenter ni ringer till om ni t.ex. slår en pling till Telia eller Glocalnet....