Citat:
Originally posted by tartareandesire@Oct 19 2007, 13:20
Dyrare innebär ofta "mer" i någon form men inte (nödvändigtvis) bättre hållbarhet. Snarare är det ju ofta så att ju fler funktioner desto mer som kan gå fel.
Faktum kvarstår att vill du ha support lunchtimmen så byter du webbhotell. Du verkar ju uppenbarligen inte nöjd med vare sig öppettider eller support vilket är oerhört viktigt om sidan är ditt levebröd så förstår inte varför du stannar. Som enskild kund kan du inte kräva att webbhotellet ska ändra sina rutiner vilket du förhoppningsvis inser. Är det bara ett fåtal kunder som lider lika mycket som du av lunchtimmen så skadar det knappast företaget. Tycker de flesta på samma sätt (vilket jag betvivlar starkt) så ändrar de säkert på detta.
Sedan så påstår herr Klein att kommunalarbetare tär på samhället vilket väl säger en hel del om honom själv och hans syn på sina medmänniskor.
|
1) Att jag säger att kommunalarbetare tär på samhället, säger ingenting om mej som person. Utan säger mer om hur illa fungerade kommunalverksamhet är. En kommun med lägre kostnade innebär lägre kommunalskatt. Stockholms stad har skyhög kommunalskatt
1.2) Poltiker tär ännu mera på samhället. Många kommunalarbetare gör faktiskt ett bra jobb inom äldreomsorgen.
2) Visst kan jag byta webbhotell, men det innebär följande nackdelar.
2.1) Kostar pengar
2.2) Hur vet jag att det nya webhotellet inte har andra konstigheter för sej? Det jag ligger på nu fungera rent tekniskt i stort sett. Det som piroteras är hemsidan tillgänglighet och mailen att fungera. Det sistnämda har fortfarande problem, men kan man antaligen lösa genom att gå via telias smtp server istället.
2.3) Lösningen är att hyra en egen server.