Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-19, 11:15 #26
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Vatos Locos@Oct 19 2007, 09:39
Självså anser jag att man skall ha tillgängligt så mycket som möjligt, var bl.a. drivande till att Loopia började med helgöppet när jag arbetade där.

Dock så ser jag inte det som en självklarhet då det finns många mindre webbhotell som har låga priser men ändå förväntas hålla samma service som de stora, tycker inte att detta är förnuftigt tänkande.
Oftast så har de mindre hotellen mindre bemanning och därför så tycker jag det är sunt att den personal som finns faktiskt får sig en vettig lunch och kan därefter ge bättre support den tid som de har support, supporten behöver inte vara sämre för att de har lunchstängt.
Sedan så tycker jag att ditt exempel med Volvo är löjeväckande, så du menar att om du ringer Volvo så kommer de förbi och fixar allt, då lever du verkligen i en drömvärld.
Nej! Löjligtväckade må det vara. Om man nu köper en dyr vara, må vara en svindyr volvo, en telefon eller vad som helst. Sedan slutar produkten att fungera, då vill man det skall lagas. Svindyra mobiltelefoner såsom m600,n95 och w880 är exempel på produkter som lätt går sönder..

Jag har i det här fallet valt webhotell uteifrån att det var dyrare , lika med bättre. Men jag börja inse att så är inte alltid fallet. Inser visst en N95 har förvisso fler funktion än Nokia 2110. Men 2110:an håller bättre.

Jag tycker att köper man en tjänst, som ens verksamhet är beronde av, så vill man att den skall fungera. Istället för att köpa en svindyr XC90 kan lika bra köpa en östatstatstillverkad T34. T34:an klara av köra i terräng mycket än XC90:an dessutom.:-)

Dvs det måste finnas något mervärde för, där tillgänglingheten på supporten är en av dem och komptens på supporten att lösa uppgiften, sedan tillkommer värden som hög uptime på servrar och sånt.

Detta är jätteviktigt, då hemsidan skall betala min mat, min hyra och mina krogbesök. Därav är jag är krävade att saker och ting fungera.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat