Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-18, 21:01 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Hahahaha Den toleransen skulle jag aldrig möta av mina kunder.
Visst finns det extrem fall, när telefon ringer stup i kvarter och idioter som ringer kl 23.00 på kvällen.
Men jag tycker att ett företag skall öppet mellan 8 till 17, utan lunch stängning. Tyvärr är fortfarande webhotell branschen en omogen bransch , därav kan man räkna med den aroganta syn på kunder som du visar i ditt inlägg.
Har din lokala ICA affär stängt mellan 12-13 pga lunch? Slutar tunnelbannan att gå mellan 12-13 bara för att förare skall ha lunch? Knappas

Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Oct 18 2007, 08:49
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Varför då?
Varför skall ett företag överhuvudtaget stänga för lunch? Ungerfär som en del företag bomma ingen dagen för helgdag eller andra dumheter. Jag tycker det är brist på kundrespekt. Jag har aldrig ringt comviq eller telia dom har lunch stängt, varför skall min webhotell leverantör har det för? Jag trodde ett företags existens var för kunderna, inte för att anställda skall kunna ha mys pys på jobbet.
Jag tycker det är ett jävla otyg att företag skall stängas för Lunch, dels för att lunchen är olika beronde på bransch. En del branscher har lunch mellan 10.30 till 11.00, medan andra har mellan 12.00 till 13.00
Du kanske inte förstår sådant men en del vill gärna ha det trevligt på jobbet då man spenderar ganska stor del av sin vakna tid där. De som inte kan klara av att företaget har stängt en timme för lunch får väl helt enkelt välja att gå någon annanstans. Ett företag har lika stor rätt att välja kunder som kunderna har att välja företag anser jag.



Jag vet inte vilka friheter ICA-butikerna har vad gäller öppettider men varje företag väljer ju själva hur de vill hantera sina arbets- och öppettider. På en mindre arbetsplats vill man nog gärna ta lunch tillsammans och mår de anställda bra så arbetar de i regel bättre och kunderna blir bättre bemötta.

Är det absolut nödvändigt för dig att nå den vanliga supporten på lunchtimmen så får du ju helt enkelt välja ett webbhotell där så är fallet...., svårare är det inte. Företaget måste väl ha informerat om sina supporttider på något vis? Du kanske tycker att deras syn på kunder är arrogant men jag tycker likväl din attityd gentemot de som väljer detta alternativ är minst lika arrogant och jag skulle gladeligen välja bort dig som kund ifall det var mitt eget företag. Det har nog inte så mycket med synen på kunden att göra utan hur man väljer att organisera sitt företag.

Däremot har du ju givetvis rätt att klaga om de inte uppfyller vad de åtagit sig men det är ju en annan femma.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat