Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-18, 17:31 #12
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Robertsson, trist att du tycker förseningen från leverantörerna att vidarebefordra mitt brev är orsak nog att lämna KIA index. Alla ca 340 sajter som är med bör ha fått kopia på mitt mail och där finns alla kontaktuppgifter, jag har inte fått några negativa mail eller samtal.

Ingen faktura har gått ut ännu och de som inte vill vara med kommer fasas ut under hösten/vintern.

Nicklas
Syftet med KIA är att ha en gemensam valuta när det gäller trafik på annonsbärande webbplatser. Det är med andra ord ett verktyg där annonsörer kan titta på siffror från olika sajter och jämföra.

Jomper
Ja det kommer att komma fler leverantörer, tex webtrends. Men även flera andra är under utredning.
Det viktiga för oss är att säkerställa att de olika leverantörerna mäter på ett jämförbart vis, säkerhet i datainsamlingen, hur data levereras till oss osv. När vi granskar kräver vi ganska långa tidsserier med data, jämförbart data från annan källa osv. Dessutom kräver vi insyn i hur systemen fungerar, är de redundanta osv.

Vi sitter inte i knäna på någon leverantör, det är också en av de viktigaste orsakerna till varför det är hos sajtägarna vi tar ut avgifterna. Vi kan inte ha någon form av pengautbyte med leverantörerna då skulle vi hamna i en beroende ställning.
Lazyman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat