Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-18, 15:56 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Gustav@Oct 16 2007, 15:21
Du ställer för höga krav Klein . För bara några dagar sedan så klagade på att du fick vänta över 5 timmar på svar på mail.

Låt säga att du betalar 99 kr/mån för ett webbhotell. Om du då på en månad tar mer än 30 minuter för support i anspråk, så har företaget som säljer hotellet redan gjort en förlustaffär på dig. Självklart så ska ett webbhotell serva alla, även om de kanske gör en förlust på vissa kunder. Men det förklarar varför man inte kan förvänta sig allt för snabba svar när man hyr ett hotell.

Själv har jag lite blandade erfarenheter av olika företag/hotell. Kan ge lite exempel på support och deras svarstider.

Patrikweb – 15 minuter
Webbhosting.nu – 3 timmar
Web10.se – 5 timmar
Infracom – 5 timmar
FSdata – 36 timmar
JX.se – 5 månader

Det här är mina erfarenheter och bygger på genomsnittlig tid innan jag fått svar på mail. Observera att vissa av företagen har jag bara haft sporadisk kontakt med, så mina små erfarenheter är knappast någon vetenskaplig statistiskt korrekt undersökning. De flesta hotellen i min lista är fåmansbolag och lågprishotell. Så jag kan tänka mig att svarstiderna kan variera avsevärt beroende på deras belastning. Det är även mest småsidor som jag har på hotellen, eftersom jag hostar mina viktiga sidor från colo-server.
Ja, betalar ca 115:- för mitt telefon abb. i månaden, och där möts jag inte av ett svar att vi har lunchstängt. Jag har skulle heller inte ta upp dyr support tid om grejerna fungerade. om webhotellet ifråga hade en fungerade SMTP server, som inte hade glappkontakt, så skulle min nyttjade av supporten av väldigt låg. Känner mej bara lurad, då jag har rekommederat det här webbhotellet till en kund och så fungera inte grejerna tillfredställande, så får jag ta skiten av kunden, eftersom det inte går att skicka mail.

Om jag måste ta upp 30 min/mån av supportpersonalen dyra tid, då finns 2 fel i företaget. Personalen har för hög lön eller man har ett systemfel i bolagets struktur, så kunden måste ta upp 30 min / mån i support.

När ringer man och gnäller? Jo, när saker och ting inte fungera! Du köper antaligen inte en Volvo S60 för 250.000:- finner att det är glapp i ratten utan att klaga.

Samma sak är det i här fallet.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat