Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-18, 15:50 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag blir också irriterad på företag som bommar igen helt inför helger och semester. Men det är tyvärr så verkligheten ser ut, så det är bara att acceptera. Efter att ha bott i Bayern i några år så vet jag även att vi svenskar har förhållandevis lite ledig tid. I München där jag bodde så bommade ALLT igen på söndagar (grannen hotade med polisanmälan då jag klippte gräsmatten en söndag eftermiddag – det fick man enligt lag inte göra). Vanliga affärer kunde ha tre timmars lunchstängt/siesta. Sen fanns det ett otal mindre helgdagar då allt stängde. Blev det varmt en sommardag så stängde skolorna och många företag. Man tog helt enkelt varje ursäkt för att stänga igen verksamheten och gå hem för dagen.

Så i ett lite större perspektiv så tycker inte jag det är så farligt när ett företag stänger supporten under lunch. Dock så är ju frågan om det är så klokt, eftersom det är just under lunch som de flesta kunderna har tid att ringa (skulle gissa på att många kunder hos webbhotellen är privatpersoner med anställning). Överlag så tycker jag att vissa verksamheter har lite skeva öppettider. Klädbutiker, caféer, banker, vårdcentraler, mm stänger ofta tidigt. Med tanke på att folk normalt slutar jobbet vid 17.00 så borde man tycka att de skulle kunna skjuta på sina öppettider tills senare. Så visst borde många företag och verksamheter försöka anpassa sig lite bättre efter kunderna. Man får i alla fall vara glad så länge inte lunchrestaurangerna har lunchstängt .
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat