Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-18, 13:35 #8
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Xamda@Oct 18 2007, 12:54
Det kan i och för sig vara varumärkesintrång redan genom att registrera domännamnet - du kan knappast hävda god tro om du lyckas registrera cocacola.se eller liknande.
Jag påstår att du har fel.

Ingen gör varumärkesintrång genom en registrering av domännamn under de TLDer jag räknade upp - inte enligt nu gällande regelverk. Det är "fria"toppdomäner, fria i den bemärkelsen att vem som helst kan registrera alla lediga domännamn utan förprövning. För det behöver jag inte hävda god tro eller någonting alls.

En tingsrätt har heller ingen beslutsrätt kring själva domännamn, utan detta kan endast ske genom ATF/UDRP

Vidare när det gäller själva användningen av ett domännamn så lämnar ju faktiskt PRV om varumärken på Internet sin syn på det (som åtminstone jag tycker väger "tyngst" i dessa sammanhang och i Sverige).

Och jag kan ganska klart tyda texten som att icke-kommersiell verksamhet (eller verksamhet inom ej skyddade klasser) är att beteckna som tillåten eller för den delen "god tro" dvs om jag exempelvis visar upp min samling coca-cola burkar..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat