Visa ett inlägg
Oläst 2004-07-19, 10:35 #24
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Inte på dom som betalar med kreditkort, dom skickas ju bara i ett madrasserat kuvert eller låda som brev, endast med en adresslapp på, får ju inget kollinummer då.
Postförskottsbeställningar försvinner aldrig eftersom dom går att spåra som du skriver.
Att posten inte har kollinr på vanliga brev är helt värdelöst. Jag har pratat med detta om posten och frågat om de inte kan fixa en ny tjänst där man betalar lite extra för att få kollinr på vanliga brev. Tyvärr tror jag det bara skulle visa hur mycket posten slarvar bort så det är ingen bra affär för posten Däremot tror jag det skulle vara många som skulle använda den vilket skulle göra att posten skulle tjäna en hel del på den.

Så överstiger det en viss summa så brukar vi skicka det som Postpaket istället för då får vi kollinr. Tyvärr drabbar detta kunden eftersom han/hon får vänta någon dag extra. Som tur var kommer SMS-avisering snart så man slipper en eller två dagar extra på avi-lappen.

Dessa sommarjobbarna är alltid lika roliga. Förra veckan fick vi tillbaka 5-6 paket som var öppnade, tömda och sen igen tejpade. Som tur var är det Brevpostförskott så förhoppningsvis ska vi få ersättning för allt som tagits.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat