Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-16, 14:23 #17
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av ZN
Har kontaktat jurist nu för att få in pengarna, är trött på att vänta, lägger till alla kostnader på fodransbeloppet så det blir ingen förlustaffär för mig.
Vore det inte bättre att göra gemensan sak med de andra?
Det finns många på WN som har fodringar på JX, eller som väntar på återbetalning av pengar som aldrig kommer. Problemet är förmodligen att det helt enkelt inte finns några pengar att ta av. Ni som hann läsa den här tråden innan den modererades vet vad jag pratar om. Dock så är JX ett HB och det ökar ju chansen att tillslut få ersättning direkt från ägarna, även om företaget skulle gå i graven.

Jag är ingen expert på att driva in pengar från oseriösa företagare, men är inte KFM ett både billigare och enklare alternativ att börja med? Får man inga pengar den vägen så blir det nog svårt att få några, även om man tar hjälp av en jurist. Jag har ingen aning om vilka belopp det rör sig om i varje enskilt fall. Men om det bara rör sig om några tusenlappar, så skulle jag släppa det och gå vidare. Det kan bli både dyrt och tidskrävande att försöka driva in pengar från någon som inte vill eller kan betala.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat