Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-16, 06:08 #1
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Sällan jag råkar ut för datorproblem jag står helt handfallen inför, men detta problem går mig på nerverna.
Jag är inte heller sån person som bara kan släppa det och köpa nytt och se gå runt o fundera på vad det egentligen var som krånglade

Min kontorsburk stänger av sig 2-3 ggr per dag, kan ske när som helst de säger bara pang sen är den av.
Sen kan man försöka starta den hur mycket som helst, det går bara inte.
Jag måste rycka alla usb-sladdar samt nätverkskablarna + ibland även ena monitorn innan den ens funderar på att starta.

Funderade ett tag på om usb-hubben strulade, men så var inte fallet, kör utan den nu.
Nu senast har problemet börjat uppstå när jag tar ur mobilen ur synk-stället, då dör burken omedelbart.
Startar jag ett spel så vill den inte vara med längre än 2-3 minuter innan den stänger av sig, och då spelar jag ytterst sällan och spelet har ett gäng år på nacken.

Har provat följande:
- Skruvat isär burken och gjort rent från damm, monterat ur och in alla komponenter en och en med uppstart imellan, inga fel.
- CPU-fläkten bytt till en större (Zalman)
- Kört memtest och diverse prestandaprogram
- Dubbelkollat komponenter i en annan maskin
- Bytt t-bord/mus och usb-kablar till skrivare etc.
- Provat färre antal minnesmoduler, andra moduler, provat mina i andra burkar

Burkspec.
DFI Lanparty moderkort med en DualCore Opteron 170 cpu, 6gb ram, Adaptec 2120S scsi-kort med dubbla ultra320 36gb scsi-diskar, radeon x1300 grafikkort.

Jag blir tokig, någon som har någon idé ?
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat