Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
|
Westman, ja, jag är förbannat trött på idioter som skall förstöra för andra. Det gäller i allra högsta grad dem som attackerat våra servrar. Jag vet, efter samtal med andra i branschen, att detta är ett utbrett problem som säkerligen drabbat tiotusentals sajter i Sverige de senaste två åren.
Jag vill dock sätta dit dem som står bakom och se dem lagförda, bakom galler... Att förstöra deras forum, om det nu är rätt forum, är inte något som jag tror avskräcker dem, men naiva jag tror att en vistelse i fängelse faktiskt gör det (särskilt om det är turkar och om de kan dömas enligt turkisk lag till ett studiebesök i ett turkiskt fängelse...). Det kan jag tänka mig att betala för, lägga massor med tid på och det hoppas jag fler skulle vilja se.
Pokerstjärna, jag tror vi förstår varandra, men du är väl lite mer hetlevrad än jag och det enda jag poängtera är att jag inte tror det gagnar syftet att rusa iväg och sänka massa sajter i Turkiet, inte ens de sajter vi med säkerhet kan säga ligger bakom attackerna mot oss här hemma....
Med syftet menar jag möjligheten att lagföra gärningsmännen och att undvika fortsatt konflikt med attacker mot våra svenska intressen.