Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-15, 15:51 #60
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Pokerstjärna, du menar att mina liknelser är för grova för att du skall kunna hantera dem? Det är givetvis inte samma sak, men det är en liknelse...

Mortekai, jag kan inte annat än hålla med.

Westman, nej inte 1-1 kanske, men annars hade det knappast varit en liknelse. Vad säger att 1 hackning där man distribuerar lösenorden för, hum, 45000 användare, är mindre skadlig än en defacement för 5000 personer?

De 5000 sidorna borde vara återställda inom någon timme om webbhotellet har fungerande rutiner för det och hur snart har man distribuerat och täppt till 45 000 konton tror du?

Arbetsmässigt är det nog mindre allvarligt med de 5000 defacements du nämner, men ekonomiskt torde skadan vara större för de 5000 sajterna...

Poängen är ju att ingen här med säkerhet, och det är ju just det enda som kan räknas, kan fastställa att det är gärningsmännen som drabbats av den svenska attacken.

Jag vill dessutom påpeka, än en gång, att vi de facto drabbats av "turkish hackers" upprepade gånger i olika former av attacker och att mitt humör några gånger runnit över i denna fråga, men man måste inse vad som är klokt och inte...