Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-15, 12:30 #56
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Originally posted by Xamda@Oct 15 2007, 12:14
Faktum kvarstår dock att det är ett brott mot svensk lag och netikett att göra detta.

Bevis är bevis och det har ingen av dem som hackat sidan och inte de som applåderar det här heller. Så länge det saknas hållbara bevis, och då menar jag inte indicier, så är detta totalt fel. De må sitta och gapa bäst de vill på sitt turkiska forum, men en del av de attacker ni tillskriver dem har med stor sannolikhet inte kommit därifrån.

För övrigt har även våra servrar blivit hackade av dessa "turkish hacker" under två års tid, och vi har haft förluster för tiotusentals, eller hundratusentals snarare, kronor under tiden, men det betyder fortfarande inte att jag tycker att anfallet är mot turkiska forumet är rätt. Rätt hade varit att kunna lagföra de som faktiskt angripit våra sidor och andras sidor.

En del av citaten från Pokerstjärna, till exempel "Angreppen har spårats till framför allt datorer i Turkiet och också några enstaka i Kanada. " rör nyligen inträffade händelser där inga belägg finns för att turkiska hackare varit framme (i detta citat hackades sidan av någon som alde upp en länk till "Vebbhotellet", knappast en turkisktalande turk i alla fall).

För övrigt, Pokerstjärna, min liknelse tycker jag var klockren och att du inte förstår den är ju synd, men det tror jag alla andra här gjorde. I ditt svar visade du igen precis det jag vill att man skall fundera över - om någon i ett visst område begår ett brott mot dig eller någon du känner, ger det dig då rätt att bege dig dit och hämnas på första bästa, eller någon, vem som helst....? Ganska uselt resonemang tycker jag.

Du tycker dessutom det räcker med att det är sannolikt att någon på det turkiska forumet gjort angreppen mot svenska sajter för att kunna angripa dem... Det är ju lite trist, eftersom du säkert inte skulle vilja ta ett straff (för det är ju det det handlar om) för något du inte gjort, men som någon du kanske känner, eller som bor granne med dig, har gjort.
Jag förstod din jämförelse men det finns ingen liknelse och det är fel av dig att dra in våldtäckter i en it-diskussion, där gick du vöer gränsen.
Du kunde skriva 100 andra liknelser men då ska du gå in på våldtäckt och misshandel!

Såklart jag inte vill ta ett straff för något jag inte gjort, men det är precis den medicinen vi har fått smakat på, begriper du inte det?
Vad har dem cirka 4000 utsatta gjort?

Du vet inte om det icke turkiska hackare eller inte och det vet jag inte heller men jag tror och på goda skäl att det är turkar som ligger bakom attackerna.

Varför i helvete skulle någon vilja riskera ett fängelsestraff för att turkarna ska bli anklagade?

Citat:
(i detta citat hackades sidan av någon som alde upp en länk till "Vebbhotellet", knappast en turkisktalande turk i alla fall).
Kan du bekräfta det? eller har jag missat något?

Citat:
om någon i ett visst område begår ett brott mot dig eller någon du känner, ger det dig då rätt att bege dig dit och hämnas på första bästa, eller någon, vem som helst....?
Nu är det inte så att jag har utfört en hämndaktion direkt men om jag hade kunskaperna så jag kanske utfört en attack, men jag hade nog väntat lite till och sett vad som händer ( försökt samla på mig mer bevis på att det är turkar som ligger bakom detta )
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat