Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-15, 12:14 #55
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Faktum kvarstår dock att det är ett brott mot svensk lag och netikett att göra detta.

Bevis är bevis och det har ingen av dem som hackat sidan och inte de som applåderar det här heller. Så länge det saknas hållbara bevis, och då menar jag inte indicier, så är detta totalt fel. De må sitta och gapa bäst de vill på sitt turkiska forum, men en del av de attacker ni tillskriver dem har med stor sannolikhet inte kommit därifrån.

För övrigt har även våra servrar blivit hackade av dessa "turkish hacker" under två års tid, och vi har haft förluster för tiotusentals, eller hundratusentals snarare, kronor under tiden, men det betyder fortfarande inte att jag tycker att anfallet är mot turkiska forumet är rätt. Rätt hade varit att kunna lagföra de som faktiskt angripit våra sidor och andras sidor.

En del av citaten från Pokerstjärna, till exempel "Angreppen har spårats till framför allt datorer i Turkiet och också några enstaka i Kanada. " rör nyligen inträffade händelser där inga belägg finns för att turkiska hackare varit framme (i detta citat hackades sidan av någon som alde upp en länk till "Vebbhotellet", knappast en turkisktalande turk i alla fall).

För övrigt, Pokerstjärna, min liknelse tycker jag var klockren och att du inte förstår den är ju synd, men det tror jag alla andra här gjorde. I ditt svar visade du igen precis det jag vill att man skall fundera över - om någon i ett visst område begår ett brott mot dig eller någon du känner, ger det dig då rätt att bege dig dit och hämnas på första bästa, eller någon, vem som helst....? Ganska uselt resonemang tycker jag.

Du tycker dessutom det räcker med att det är sannolikt att någon på det turkiska forumet gjort angreppen mot svenska sajter för att kunna angripa dem... Det är ju lite trist, eftersom du säkert inte skulle vilja ta ett straff (för det är ju det det handlar om) för något du inte gjort, men som någon du kanske känner, eller som bor granne med dig, har gjort.