Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Men det är ju självklart att det är turkar som ligger bakom attackerna både genom bevis genom att gå in på en hackad sida och både från uttalanden från polisen till ab.
|
De deface som skett har innehåll på turkiska, ja. Därmed är det inte bevisat att det är turkar som faktiskt ligger bakom; det ser ut som det men skenet kan bedra.
Om det finns en pågående polisutredning vore det kul med lite referenser till den. Var bedrivs den? Vem har skrivit om den? Länk?
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Oct 15 2007, 00:34
Tänk om Wn, aftonbladet, expressen, polisen, blip, tv4, kanal5, playahead, lunarstorm, jesper, tv.nu, blocket, facebook hade blivit hackat.
|
Ja, tänk om de stulit min bil. Nu har det inte hänt etersom de webbplatserna inte baserats på osäker kod.
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Oct 15 2007, 00:34
Nästa gång det blir din hemsida som drar in flera tusen per dygn, behöver du inte klaga?
|
Med de intäkterna hade jag haft en egen backup, kontaktat ett annat webbhotell, pekat om domänen och varit igång igen inom 24 timmar - om nu inte webbhotellet löst det hela snabbt och smidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Hur vi vet att det är turkiska siter är för att dem har bytt layout på dem hackade sajterna och lagt till en text där dom nämner turkiet har en logga på turkiet fana? Sen har dem även en text ifrån koreanen.
Detta syndes mest på sajter som blev hackade innan dessa 4000 sajter men denna layout har även uppkommit på några av dem 4000 sajterna som blev hackade.
Ja, det är det för jag kan absolut inte tro något annat än att det var turkar som gjorde det.
|
Och att någon annan velat få det att se ut så är helt otänkbart?