Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-15, 02:10 #45
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Men det är ju självklart att det är turkar som ligger bakom attackerna både genom bevis genom att gå in på en hackad sida och både från uttalanden från polisen till ab.

Jag kommer aldrig få reda på EXAKT vilka personer det är, deras adress och hur dem ser ut och det kommer inte någon annan heller att göra om inte polisen ligger i lite.
det enda vi vet att det är turkar som ligger bakom attackerna och dom har attackerat en server där flera tusen websajt ägare hostar, därmed har oskyldiga blivit drabbade.
Nu är det deras tur, end of story
Nästa gång det blir din hemsida som drar in flera tusen per dygn, behöver du inte klaga?

Är du seriös? Först så säger du att du vet att det är turkarna som ligger bakom och sen säger du att du inte kommer att få veta exakt? Hur exakt måste man vara? Borde man inte vara iallafall 99% säker innan man ger tillbaka? Eller är det okej om jag sänker din site för att jag vet att någon som började sitt nick med poker sänkte min?

Låt säga att någon från England hackade alla svenska siter, men genom proxies i Turkiet och skriver budskap som ska uppfattas som att de kommer från turkiska hackare. Är det fortfarande turkiet du borde "hämnas" på då?
Ursäkta, men har du svårt för att läsa?
Jag citerar vad jag skrev:
Citat:
Jag kommer aldrig få reda på EXAKT vilka personer det är, deras adress och hur dem ser ut
Jag nämnde inget om att jag inte vet exakt OM det var turkarna.

Hur vi vet att det är turkiska siter är för att dem har bytt layout på dem hackade sajterna och lagt till en text där dom nämner turkiet har en logga på turkiet fana? Sen har dem även en text ifrån koreanen.
Detta syndes mest på sajter som blev hackade innan dessa 4000 sajter men denna layout har även uppkommit på några av dem 4000 sajterna som blev hackade.
Ja, det är det för jag kan absolut inte tro något annat än att det var turkar som gjorde det.
Men idetta fallet är det inte det, turkarna har diskuterat på deras forum om flashback och inläggen har gjorts innan alla sajter blev hackade och tråden har flera hundra inlägg.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat