Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-13, 20:40 #96
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by pokerstjärna@Oct 13 2007, 13:10

ztream:
Fjortis, efter fjorton, vanligen nedsättande benämning på person i de lägre tonåren och/eller någon som uppför sig på ett pubertalt, omoget sätt. I vissa sammanhang används inte begreppet om en person som är just 14 år, utan för att beskriva en livsstil.
Vad som ofta kännetecknar eller associeras med fjortisar är ett ständigt experimenterande med klädstil, grovt missbruk och överanvändande utav make-up, väldigt dåligt språk, uppträdande och relationer till vänner, familj och vuxna. Fjortisar brukar också dras till väldigt sliskiga och lyckliga poplåtar som anses vara skräp av i stort sett alla andra människor. Detta beteende är vanligt i den yngre puberteten då man söker efter sin identitet och brukar gå över vid ca 16-19 års ålder. Tonåringar i denna ålder försöker få grepp om sig själva, funderar över framtiden, fjärmar sig från föräldrarna och börjar utforska sin sexualitet.

Vad fan har fjortis ihop med att hacka en sida för man själv har blivit utsatt och vill hämnas?

Ursäkta mig, jag är faktiskt 14 år :huh:
Men "grovt missbruk" och "make-up".. samt "dåligt språk" passar inte in på mig... hoppas jag i alla fall
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat