Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-13, 15:15 #93
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar

Reg.datum: Jan 2004
Att försöka "slå tillbaka" blir lite bakvänt eftersom det är vi som slog till först om du ser det från deras synpunkt när vi återigen publicerade bilderna som en femte del av världen förklarat att dom blir förolämpade av.

Vi kan hänvisa till tryckfrihetslagar och "freedom of speach" allt vi orkar, men faktum kvarstår att trots att vi vet vilken påverkan det har på en grupp människor så är vi så fruktansvärt respektlösa och lägger ut dom en gång till. I min bok borde det klassas som hets mot folkgrupp och hade det varit bilder som förolämpade judarnas förintelse eller afrikaners slaveri hade man nog tänkt steget längre...

Muslimer är oerhört stolta och heder är deras liv (nåja, väldigt generaliserat kanske) så det finns inte en chans in brunnavik att oavsett vad du än gör för att slå tillbaka så kommer dom enbart att bli ännu argare. Vi pratar om en religös grupp som finns över hela världen där en stor del levt hela sitt liv under svåra förhållanden med fattigdom, fötryck och krig, så att försöka slå tillbaka mot sådana individer kommer enbart att göra dom än mer beslutsamma att straffa oss.

Vill du bli arg på någon, kasta skit på dom idioterna som publicerade bilderna igen istället och ryt så tidningar och media hör dig, för det dessa element vill är att få uppmärksamhet över den skymf dom upplever att vi har utsatt dom för. Hade det inte varit för att dom publicerades igen hade detta aldrig hänt.

Personligen tycker jag hela vi och dom tänkandet blir lite tröttsamt eftersom utav 1.5 miljarder muslimer är det kanske 50 som håller på med sånt här aktivt och dom ska då straffa 9 millioner svenskar när dom skyldiga är ett par personer...hämnas på dom som är ansvariga istället och låt dom som inte har ett smack med saken att göra vara.

Det är mitt råd till båda sidor.
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat