Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 11 2007, 16:13
Det är inga miljoner sidvisningar man går miste om när man inte har nån SEO på sin webbsida. Det man går miste om är att konkurrera på lika vilkor som dina smarta konkurrenter som faktiskt har läst SEO-grundkursen 101.
Eastpoints starka sida just nu är deras mångfacetterade produktutbud. Som kund hos eastpoint kan du få en deal (antar jag, jag köper bara lite seotjänster av dem) där du får en optimerad webbsida, ett länkpaket som gör att dina rankings ökar samt om du så vill riktad trafik via deras grenar affiliate-annonsering baserat på actions (CPA/leads/sales/whatever ni kallar det denna veckan).
Även om Maccke här gärna vill köra sin säljpitch så finns det en hel del trevliga människor man faktiskt kan prata med på Eastpoint och som förstår vad man vill utan att tvingas läsa 10 säljbroschyrer först.
Jag tycker ni har rätt båda två, Maccke simplifierar problemet bara. SEO är ingen lösning i sig självt (om du har en värdelös webbsida som konverterar 0% kommer du inte att sälja mer med 1000 nya besökare tex). SEO är en viktig del i en framgångsrik webbsatsning. Där kan eastpoint hjälpa dig.
|
Faktum är att skillnaden faktiskt kan vara en miljon sidvisningar förutsatt att du arbetar i en konkurrensutsatt bransch, t. ex sista minuten resor.. Vi kan i alla fall vara överens om att det kan vara en stor skillnad i antalet besökare ifall du börjar ranka på lite tyngre ord och alla tillhörande long tail.
Ingen har någonsin tvingats läsa säljbroschyrer haha, men ifall man vill så kan man få läsa lite mer om hur produkterna fungerar där.
I de lite större paketen hjälper vi till i allt högre grad med användarvänlighet och konvertering.