Citat:
Originally posted by Xamda@Oct 7 2007, 21:33
Mortekai, hur små webbhotell menar du man skall sikta på? Detta drabbar alla oavsett storlek från tid till annan. Kanske de inte alltid lyckas, men försök utsätts alla för. Har man otur eller bristande rutiner, för det kan nog bero på båda, så tar de sig in.
Min tanke är snarare att jag VILL kunna lämna dörren olåst hemma utan att det kommer slemmiga typer och går in när jag inte står vid dörren och passar, även om jag kanske inte för den sakens skull lämnar dörren olåst och obevakad. Jag ser hellre att man åker hem till slemmiga typen och tar med honom till en låst avdelning...
Om vi delar kunskap i dessa frågor kan vi kanske åstadkomma åtminstone delar av detta.
|
Jag uttryckte mig kanske oklart genom att skriva små, självfallet ska det vara "okända" eller mindre kända eftersom man då inte ligger i skottfältet på samma sätt som dom mer synliga webbhotellen. Om vi tar till exempel en grupp som muslimer som är förbannade över bilder på mohammed och vill hämnas på svenskar så är det troligare att dom siktar in sig på Loopia och liknande större svenska webbhotell är Berra gustavsons enda webbserver stående i USA med mindre än 20 kunder...
Mindre troligt alltså, inte otroligt
Tyvärr tror jag aldrig du kommer att kunna lämna dörren olåst längre, varken bokstavligen eller metaforiskt, för säkerheten finns inte så att det blir möjligt. Säkerhet kostar, men ingen vill betala utan alla vill ha allt gratis idag. Polisen har reducerats till ett skämt, rättsväsendet korrupt och politiskt styrt och samhället blir allt mindre intresserad av vad som är rätt eller fel...Webbhotellen måste prioritera mellan säkerhet, tjänster och lönsamhet vilket allt för ofta leder till en kompromiss där lönsamheten måste ligga i fokus.