Citat:
Originally posted by Wojt@Oct 8 2007, 01:11
Sist jag gjorde en polisanmälan visste inte polisen vad en domän var.
|
Jag polisanmälde ett troll för då han utgav sig för att vara en profesionell designer och skulle designa en sida till mig ( kodningen var klar )
Vi pratade i telefon och han uppger sitt hemtelefon nummer samt mobil och vi pratar jag skickar över filerna till han för sidan så jag rara alltihop och skicka det till han så han kunde påbörja arbetet.
Han villa även ha 25% i förskott eftersom vi då inte var företag "litade han inte på mig" jag tyckte det var skumt men sket i det.
så fort han fick sidan ringde jag upp i han igen men han svarade inte skrev till han sedan på msn och via e-post då hade han blockat mig på msn och ej svarat på e-post.
Jag går in på deras hemsida och den låg nere.
och det gör den hittils.
3 veckor efter ser jag mitt innehåll som jag har skapat för försäljning, han har även skrivit på olika kända forum om feedback på kodningen etc.
Jag hade ju deras bankkonto nummer så man borde kunna spåra trollet.
Jag polisanmälde omdelbart dagen efter, jag gick ner till stationen med all bevismaterial som bestod av kompletta konversationer och e-post kontakten vi har haft samt print screens på dem forum han skrivit.
och alla uppgifter jag hade om han.
Kontakta dem 3 månader efter och då sa dem att dom lagt ner fallet för dom har inget att gå på.
Jag blev så satans förbannad.
Och jag funderar fortfarande hur jag ska hämnas på trollet... ...
:angry:
Så duktiga var polisen! :unsure: :unsure: :unsure: