Visa ett inlägg
Oläst 2004-07-13, 17:45 #17
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by 300mph@Dec 31 2003, 00:10
Hej!
Jag vill ha lite synpunkter på min nya sida :blink:
besök luxurystamps.com
saknas något eller duger den... tyck till.

/Tony
Du har redan hört att du ska tona ner bakgrunden. Om du redan har gjort det så behöver du tona ner den ytterligare. Din fontstorlek är liten och det gör att det blir oerhört svårläst på en sån bakgrund.

Sen har jag en personlig åsikt om din logga på huvudsidan. Vid första blicken på den tyckte jag, AH där gick något sönder i min firefox, sen tittade jag en gång till, såg att jag körde IE. Sen tittade jag en gång till och så såg jag att det var meningen att det skulle bli så. Så, jag tycker att du har en bra idé där men det känns som att du behöver lägga ner lite mer Photoshoptid på den.

En annan sak, som en del redan har påpekat är att webbtexter SKA helst vara korta. Släng gärna bara kortfattad text på första sidan med en länk till resten av texten. Att komma till en tidningssida när man surfar webb, är kanske i dina ögon "vackert", vilket det "är" om man står en meter från skärmen och beundrar utseendet, men när man ska börja använda det och läsa, så tröttnar de flesta.

Man ska inte sammanfoga två olika världar i ett. Webb är inte tidning och vise versa. Man läser text på en hemsida med 25% av hastighet jämfört med en text på papper. Med andra ord, du bör ta med det väsentligaste.

För övrigt, ser det ut som mycket bra arbete för en som är "självlärd".

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat