Ämne: inlösenavtal
Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-07, 16:37 #15
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Citat:
Originally posted by Wojt@Oct 5 2007, 16:02
Använder Samport.

Det var lite fult av dem att byta över alla gamla kunder till minimiavgifter.

Men sen dess står det faktiskt tydligt i prislistan. Så du kan knappast kalla dig lurad om du ingått avtal sen dess.

Du hade även möjlighet att säga upp ditt avtal under bytet. De har således inte tvingat någon.

Syften var att bygga upp en kundstock och sedan konvertera dem till ny prisplan och se hur många som stannar kvar. En viss procent försvinner, men många orkar nog inte byta. Inklusive mig. Det är så många nya bolag verkar komma igång...

Men visst, irriterande var det.
tja, jag är en gammal kund och har inte fått någon information om de nya priserna utan såg bara att det drogs mycket mer pengar på kreditkortet än överenskommet.
Jag har alltså blivit tvångsansluten till ett avtal jag inte gått med på. Det tycker i alla fall jag är lite fult! Även om jag naturligtvis förstår varför de gör så....
Letar just nu ersättare som serviceprovicder. Inlöäsenavtal har jag med euroline vilket fungerar bra.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat