Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-07, 15:39 #9
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Personligen så anser jag att försälning mot privatperson alltid har 14dagars ångerrätt, men där med inte sagt att de inte ska betala. Om de beställer en produkt/vara/tjänst och sedan har mottagit denna, öppnat förpackningen eller loggat in på systemet, så de de betala för denna tid. När det gäller produkter som är öppen förpackning, använd etc. så anser jag att man kan ta ut en återställningsavgift samt också låta kund betala för returen.

För att styrka detta tydligare så kan du ju ha med allmänna villkor vid beställning där sådant här regleras. Då får kund möjlighet att läsa dessa och godkänna innan ni skickar beställningen. Sedan om allmänna villkor står över eller under svensk lag är ju en annan fråga. Men är detta ett problem, ta betalt, är det något som hnder vid enstaka tillfällen och som inte drabbar er direkt negativt ekonomiskt, strunta i det.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat