Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-06, 17:30 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Vad lagen säger spelar inte så stor roll vid så här små belopp. Kunden behöver bara bestrida fakturan och då måste fallet prövas i domstol för att du ska kunna få betalt. Oavsett om du har rätt eller fel så blir det dyrare för dig att ta det till domstol än att låta kravet bero.

Jag ställde samma fråga som du nu ställer direkt till konsumentverket för något år sedan. Personen jag pratade med ansåg att jag gott kunde fakturera besvärliga kunder för mina utgifter. Han tillade att jag inte skulle få problem med konsumentverket, eftersom de aldrig skulle befatta sig med ett sådant fall.

I vilket fall så måste du ställa dig själv frågan om en sur kund kostar dig mer än utlägg för frakten. Det kan ofta vara mycket kostsamt med badwill för företaget. Samtidigt tröttnar man på en del kunder som inte förstår att uppföra sig som normalt folk. Då kan man lika gärna skicka en faktura och se om kunden betalar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat