Flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
Proinet har löst allt åt mig så jag är mer än nöjd. Såg riktigt illa ut ett tag. Samtidigt tycker jag snackat om "du får vad du betalar för" är snevriden och allt annat än genomtänkt. Tillsammans betalar vi (1600 kunder x 3 ??) 2,3 miljoner kronor om året till Proinet. Borde inte det innebära koll på backuper? Att snacka om 40kr hotell är bara snevridet då priserna för just webhotell rasat dem senaste åren. En budgetlösning i dagens 'webhotell' kan väl tänkas vara b-one eller något liknande.. 40kr i månaden är inte mycket pengar, men det är inte heller mycket att betala 35 öre per minut till mobiltelefoner (som för 5 år sedan kostade 7-8kr per minut). Priset har heller ingen avgörande roll då man betalat för exempelvis backup. Proinets åtaganden är bl.a. backup, har man betalat för det (oavsätt vad) så skall det åtagande gälla.
Samtidigt är det en extremt olycklig situvation, och lider med alla på web02:an. Att Proinet är oseriösa tycker jag inte det minsta. Däremot dåliga rutiner och dåligt hanterat.
Jag hoppas dem repar sig för jag tyckte mycket om deras system/ administration och hela konceptet med ÅF konton. Att ha lite nertid får man väl tåla nu om priset är lägre än en 99,99% variant. Men att ligga ner mer eller mindre 3 dygn och backuper som är körda, då spelar det ingen roll om det så kostat 1kr per år då är det kasst.
Ett par tips till proinet:
Uppdatera driftinfo betydligt oftare. Då hade ni sluppit grymt många samtal och spekulationer.
Bättre säkerhet, tillgänglighet. Om det så kostar er mer pengar lägg på en hundring eller två per år..
För att även avsluta det så kom jag på att mitt abb. kostar 1500 spänn per år vilket inte blir 40kr i månaden........
Nu drar jag mig ur Proinet diskussionerna och önskar alla lycka till och en trevlig helg!
|