Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-04, 17:58 #208
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by htiawe@Oct 4 2007, 16:32
För Proinets skull hoppas jag det för det verkar bli en mycket kostsam procedur. :/
Tills för nåt år sedan hade jag en rådgivande roll i JX-webbhotell. Under den tiden hade även JX en krasch av hårdvara och en liknande tråd här på WN.

Det slutade snarare med att det blev en lönsam affär, en chans att visa om man är seriös eller inte. Jag tycker Kjetil visar att han med små resurser kan kan övervinna ett sånt här fatalt driftstopp samt att han har viljan och kan fokusera rätt.

Som många redan sagt bör man ju inte lägga affärskritisk drift hos vilken operatör som helst. Man bör se till sin verksamhet samt vad man egentligen förlorar.

Jag känner några stycken som driver webbhandel, dom brukar vara ganska lugna vid driftstopp. Vill kunden handla kommer den att komma tillbaks man förlorar inte så mycket i praktiken. Vänder man på det och säger att man står och faller med låt säga 20-30 timmars driftstopp om året, då har man förmodligen budget som är högre än 30 kr i månaden till webbhotell. Viss skillnad är det iofs med andra tjänster än e-handel.

Det skall bli spännade att se vilka som hjälpt proinet under dessa timmar.
Thomas är inte uppkopplad