Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Det är faktiskt lite skönt mitt i allt elände att slippa all epost från en av de hemsidor jag har på Proinet.
Dock sitter jag och funderar på om jag ska flytta över en av hemsidorna till ett annat webbhotell där jag har andra hemsidor. Det gäller att sprida ut sina hemsidor på flera webbhotell så att inte alla ens hemsidor går ner vid krascher eller liknande.
Sedan så kan precis vilket webbhotell som helst råka ut för missöden. Var det inte hos Banhof någon hade glömt att skruva fast en kylvattenslag på reservkraften så när strömmen gick så startade inte reservkraften.
Ja, även våra bankers system kraschar då och då. En sak kan ni nog alla räkna med: kraschen kommer för eller senare.
En sak jag oroar mig för är att som i morse när web03 fungerade ett tag så tog jag dirket bort möjligheten till beställning på en hemsida för att kunna gå igenom databasen och se vad som fattades. När jag sedan rättat till det gjorde jag beställningar aktivt igen. Men nu gick ju sidan ner igen och då kör de väl över en backup på det jag hade rättat till igen. Så då får jag väl börja om med att rätta till igen. Dock tog jag själv en backup på databasen. När sedan databasen ska intergreras med andra databaser på andra webbhotell så är det inte så roligt.
Men i stort så tycker jag synd om killarna och tjejerna på Proinet. De har nog dåligt samvete just nu och livet är nog inte så roligt. Jag förlorar en slant på detta, men det är nog lite i jämförelse med vad Proinet kommer att förlora i både pengar och goodwill på detta.
|