Bra inlägg Jozomannen.
Vissa saker du påpekar här ÄR INTE TILLÅTET.
Mängder med SEO företag använder sig av otillåtna metoder och riskerar sina kunders vara eller inte vara på sökmotorerna.
Jag har översatt Googles regler för sökmotoroptimerare till Svenska som du hittar på:
http://www.seologik.se/googles_regler_sokm...roptimering.asp
(har inte kontrollerat om något tillkommit sen i April dock).
Citat:
1. Är det tillåtet att lägga till keywords i tabellens kod? det är ju osynlig kod. Dessutom används den på 8 st ställen på förstasidan, exakt samma!
CODE
<table summary="search engine optimization" border="0" cellpadding="0" width="780" height="1">
|
Nej. Detta är inte tillåtet, dold text.
Citat:
[b]2. Läste i denna artikel att det inte är så bra att använda för google gillade inte det. Ändå använder den sidan:
CODE
Search Engine Placement
|
[b] = Bold, tvärtom är det att föredra att ha sitt sökord i fetstil/kursivs någonstans på sidan, SYNLIGT
Citat:
3. De använder title till sina länkar, samma slinga "search engine optimization" som de använder överallt annars. Räknar inte det som spamm när man använder den titeln på 10 st länkar på första-sidan?
CODE
Search Engine Optimization Inc. has the solutions!
|
Tillåtet. Title är till för att blinda surfare med talsyntesprogram skall förstå länken (samma som "alt" nedan. Dock räknas inte "Title" taggen som jag har förstått det av Google annu, men vem vet.
Citat:
4. Hjälper det att döpa sina sidor till ett eller nogra keywords, så om jag t.ex. gör en bil-sida så heter mina dokument bil_index.htm, bil_omoss.htm o.s.v.?
CODE
<a target="_blank" href="http://www.seoinc.com/search-engine-optimization-services.pdf" title="search engine optimization">
|
Självklart gör det det. Skapa samtidigt en PDF-fil som SEOinc (och vi) gjort, den kommer också att indexeras.
Citat:
5. Istället för att som jag gör länka till "sida.htm" så länkar de till www.domän.com/sida.htm" på så sätt får de ju med sitt SEO som de har i domännamnet mycket oftare. Något som man ska göra om man har ett domännamn med bra ord i? Nu använder de en undermapp som de länkar i, som även den heter något med SEO. Exempel:
CODE
News Letter Archives
|
Hårda eller mjuka sökvägar spelar ingen roll.
När det gäller underkatalogen så är det samma princip som att använda
rätt filnamn, men ingen skillnad i SEO sammanhang, endast 2 olika sätt. Att använda katalog/filnamnsoptimering (/soekkomtoroptimering/soekmotoroptimering.html) tror jag inte lönar sig dock, använd isåfall index.html.
Vad vi i Sverige skall tänka på i filnamnen är å, ä, ö. Testa själv, sök på ö på Google och se vad som är i fetstil
Citat:
Om det är tillåtet att göra som de gör, utan att bli bannad så ska jag ju också göra så. Det finns ju massvis med kommandon man kan använda för att klämma in nyckelord i, kan man göra det på så många ställen i texten som möjligt?. T.ex.
CODE
<div title="Bra Bilförsäljare">
<h1 title="Bra Bilförsäljare">Bilar</h1>
<p title="Bra Bilförsäljare">"Bilar"</p>
|
Du lär garanterat hamna i "spam" filter om du gör så.
Generellt !
Tänk i första hand på surfaren, inte på sökmotorerna.
Men, nyttja det som är bra för surfaren i din optimering.
Precis det är vad Google vill igentligen.