Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av Spirre
Själv skulle jag se hur andra hotell sköter de om de skulle bli hackade som proinet? - jag själv tycker de är smart att dom installerar om alla servers för man vet aldrig va som finns på dom andra. visst de har väl tagit lite lång tid.. men dom som säger proinet aldrig funkar är skräp o så.. bör nog såfall fråga de webbhotell dom tänkt hosta sina saker hos hur dom agerar? o tidsspann för ha de uppe igen. de är inte så enkelt som trycka på en knapp där de står återställa *
|
Det framgår ju inte riktigt hur omfattande intrånget är och vad som har gjorts. Men det känns som det borde kunnat hanterats lite smidigare...
|
vad jag vet så har dom ju kommit åt ena servern och raderat lite data.
Så dom säkrade väl va som kundes sen valde dom att installera om.
Jag håller helt klart med dig jonny, att de har inte gått snabbt och rutinerna kanske ska ses över.. men menar mer att folk som skriver här verkar tro att de är att man trycker på en knapp så gör den allt själv. o klar på 30min..
Sen även om de "finns" rutiner för sådant här så testas dom ju inte förrän olyckan är framme, de är då man ser vad som felar i rutinen.. tror ju knappast de kommer ta ~30timmar eller va de har tagit nu.. om de skulle hända igen.
Jonny: själva da? hur snabbt kan ni återskapa en server? med configs, paneler, kunddata?