Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Jonathan: Det där märkte jag också flertalet gånger, mest när jag sökte deras abbonemangsregler. Fick iallafall mig att helt strunta i erbjudandet, om inte företaget själv har en snabb och tillförlitlig sida så tror jag knappast att mitt konto kommer vara högre prioriterat.
|
Vi har prioriterat kundservrarna framför vår egna hemsidas server och det gjorde att vi inte riktigt klarade av det rekordantal som besökte hemsidan. Våra jourtekniker började arbeta med olika optimeringar redan under natten och så fort det är möjligt kommer vi att uppgradera övrigt också.
Citat:
Originally posted by -htiawe@Oct 2 2007, 00:42
Problemet jag hade förra gången var att de inte påminner när det är dags att säga upp om man inte vill ha kontot, har man skaffat kontot för 1:- så är det ganska stor risk att man glömmer bort det när ett år har gått och sen dimper det ned en räkning på 1000:-.
|
Det har vi löst med de nya villkoren. Får du en faktura för ett abonnemang som du inte vill ha kan du säga upp abonnemanget då (eftersom fakturan skickas ut innan abonnemanget har löpt ut).
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Att man inte kan säga upp abbet elektroniskt är också oerhört underligt. Man kan ju undra vilken bransch de jobbar inom. Fast det är klart, deras servrar kanske ligger nere så det är säkrar med brev. 
|
Jag håller med om att det kan verka underligt, men det är främst för att få in underskriften som gör det hela till ett juridiskt dokument. Notera att det är urkundsförfalskning att skriva under med en annans namn, men det är ännu inte något lagbrott att skicka e-post från någon annans avsändare. Men vi håller på att se över hela den rutinen och bland annat har vi fått lite förslag och kommentarer från konsumentverket på våra planer. Så om ett år kanske vi har helt andra rutiner.