Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
Jag anser att domänen har rätt stor betydelse mycket pga SEO men också för att vissa domäner får väldigt låg CTR medan andra kan få en väldigt hög. Det är inte helt omöjligt att en som ligger på #5 på google kan slå #1 i CTR om den har mer attraktiv titel + ett bättre domännamn.
.info domäner kan jag tänka mig generellt får ganska låg CTR pga alla spamsiter som finns nu tack vare att det varit så billigt att registrera dem.
Jag förstår inte riktigt vad som kostade vad men om du betalar $350 i månaden i 3-5 månader så hamnar du på ca $1400 dollar vilket jag tycker gott och väl ska räcka för att kunna nå PR5. Därmed inte sagt att du kommer hamna på någon vettig position i SERPEN.
Jag tycker inte att $50 för directory submissions inte är så direkt värt då de inte finns många arkiv som faktiskt är värda att lägga till sin sida i. Väldigt många utav de mest kvalitativa "paid directories" har nu också blivit bestraffade av google och det är nog svårt att veta hur mycket PR-juice dom släpper ifrån sig efter detta. Däremot kan jag tänka mig att denna summan är en "engångs-summa" och därför så kan det vara värt att testa i och med att det inte är en förmögenhet.. Men att betala $50 * (3/4/5) = ~ $250 för lite halvtaskiga spam-directories är ingenting att föredra enligt mig.
|