Citat:
Originally posted by JonathanS@Sep 28 2007, 11:34
Menar du **-prefixen? De satte .SE själva dit, för att markera de ombud som erbjuder tjänster till privatpersoner och som har en korrekt informationssida. Ombudslistan slumpas, både nu och tidigare, så man hamnar inte högre upp pga prefix.
|
JonathanS - Jag har inte tidigare märkt att den slumpas, jag tror att det beror på att det funnits knappar som uppmanat att sortera endera på namn eller ort (Det är ju även nu möjligt om man förstår att man kan klicka på respektive rubrik). Jag har tidigare tryckt på sortera efter namn.
Det du pratar om att IIS lagt till är inte prefix, utan suffix eftersom de haft * efter ombudsnamnet.
Det jag syftade på var de ombud som tidigare la till numeriska tecken sitt riktnummer (031) eller andra tecken (!) mm, före sitt företagsnamn för att de skulle listas före den alfabetiska ordningen. Men jag kollade lite bakåt i tiden och det förändrades tydligen en del med det nya ombudsavtalet.
Oavsett, så gillar jag att IIS nu direkt "pekar" på var kunden kan registrera domänen och att ombuden så tydligt förändras.