Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-27, 15:36 #52
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Kjette@Sep 27 2007, 14:21
Jag kör Norton Internet Security 2008, den drar inga resurser och uppdaterar sig i bakgrunden utan att man märker av det. Dock 2006 drog en del resurser och 2007 förbättrade dom sig ganska rejält enligt mitt tycke, sedan 2008 är perfekt.
En kollega köpte en ny HP förra året och han hade samma problem och krångel som med alla de tidigare versionerna - med oftantliga resurser som utnyttjades och även problem med att stänga av datorn eller logga ut användaren. Jag pratade också senast igår med en som precis köpt in en ny bärbar dator och hade Symantec installerat (vet dock ej version eller märke på dator). Deras dator hade låst sig och gick inte att stänga av utan att köra power off, men det är klassiska Symantec-problem.

Även om dollarn står lågt just nu och man kan få Norton Internet Security 2008 för i princip samma kostnad som Kaspersky så är de historiska problemen något som ligger dem i fatet. Förhoppningsvis har dom bättrat sig och det låter lovande om du är nöjd med det än så länge. Det har väl inte funnits ute så länge som stabil version? Har för mig att det var först juli i år som de släppte betan...