|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Mycket bra initiativ och en bra affärsidé. Jag tror att vi kommer att få se många liknande tjänster i framtiden.
Jag skulle dock föredra om bloggaren valde min e-shop istället för att jag var tvungen att välja bloggaren. Dvs att man kan registrera ett konto. Sedan får bloggare som skulle vara intresserade av att skriva om mina produkter mot betalning kunna höra av sig. Det borde funka åt båda hållen alltså. Bloggare letar företag/produkter och företag letar bloggare.
Alla traditionella affiliate-mäklare (typ TD och Double) fungerar ju som så att webbsidorna väljer annonsören. Det är enkelheten som lockar och gör att jag som företagare går med i sådana nätverk, trots att jag har ett eget affiliateprogram. Hos Blogvertiser måste jag nu göra en massa jobb själv, genom att leta upp potentiella bloggar. Då kan jag nästan lika gärna surfa runt planlöst på Wordpress och maila folk vars bloggar skulle passa mina produkter.
Så gör det enkelt för mig som företagare. Låt mig förskottsbetala ett saldo. Sen får bloggare anmäla intresse. Jag godkänner bloggen och pengarna dras från mitt konto. Enkelt och effektivt.
|