|
Medlem
|
|
Reg.datum: May 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
Jag får nog säga att jag är nöjd med Posten som det är. Vi har fått in offerter från både DHL och Schenker som var riktigt låga. Det var så man fick ståpäls först när man sprättade upp de kuverten.
Vi berättade dock för det lokala postkontoret i byn vi verkar i att vi nog skulle byta till DHL då de hade gett os en suverän offert. Dagen efter ringde en säljare från Posten och efter ett möte med honom fick vi en riktigt bra offert även från dem.
Vi valde dock bort DHL & Schenker då vi vill att det ska vara så kundvänligt som möjligt också. Gällande DHL så kommer dem att hamna mitt emellan Posten och Schenker i antalet utlämningsställen.
Möjligtvis så byter vi leverantör om något eller några år när vi har fått se hur det fungerar för andra med DHL's nya tjänst. I dagsläget nöjer vi oss med Posten, som visserligen är dyrare men med bättre service gentemot mottagarna.
Jag kan också föreslå er som använder eller funderar på att börja använda Pacsoft att införskaffa er en termoskrivare (Zebra). Då blir kostnaden både för Pacsofts etiketter billigare att köpa in och sen går det ju inte åt något bläck eller laserpatron.
Numera skickar vi alltså alla försändelser som postpaket med Posten. Inget går som brevpost längre.
|